andilove

Alla inlägg under oktober 2011

Av Andrea - 31 oktober 2011 23:00

I lördags köpte jag faktiskt 2 böcker också!

 

Fatta eld&Revolt! Så nu sitter jag kanske i min säng i Italien och läser!

Av Andrea - 31 oktober 2011 16:00

   

Jag vet,ni älskar min apa :P    

Varsågod,2 konstiga bilder på mitt äpple. Jaja,en liten bild från när jag slutade dagis:

Så små vi var!  

Av Andrea - 30 oktober 2011 17:30

Bild från google


Statistik. Besökare. Besökare är ju alltid finemang. Eller ja,inte negativa som vissa men det ska vi inte snacka om nu.

Men själva statistiken. Jag kollar många bloggar dagligen. Flera ljuger.

En person jag nyligen gjorde design till-skriver "Idag hade jag över 200 besökare,och jag som bara brukar ha 50".

Hennes statistik är 1,2-3..


Eller en tjej som jag kände förut och gjorde design till. Hon hade alltid 10 kommentarer på varje inlägg och skrev att hon hade 100 besökare varje dag,och sa att mitt rekord på 121 var lite när hennes var 185.

Hon hade skrivit kommentarerna själv under olika namn&länkar,och hennes statistik var 10-20. Hennes rekord var 27.


Det jag menar är att,vissa bloggare/bloggerskor skäms över sin statistik och ljuger. Och då blir vissa andra ledsna och börjar ljuga..och då börjar de som hade många besökare ljuga om att de har ännu mer.

Fattar ni?


Så ibland tror jag det skulle vara bra om man själv inte såg sin statistik.

För att ljuga om en sån sak blir ju liksom för mycket..


Jag tycker att de som har chansen att visa sin statistik ska visa den. Som jag!


Besöksstatistik


Besökare idag:36
Besökare igår:32
Den här månaden:592
Förra månaden:767
I en liten ruta i meny kan ni se min statistik!
Sådana är bra. Men om man inte ljuger behövs de inte.
Grejen är,att på något sätt kan man ta reda på att du ljugit. Och blir du avslöjad får du väl ännu mindre besökare. Så ljug aldrig om er statistik!
Det var allt för mig,vad tycker ni om statisik och lögnerna kring detta? 

 

Av Andrea - 30 oktober 2011 17:00

Del 1 , Del 2 , Del 3 ,Del 4 , Del 5Del 6,Del 7,Del 8,Del 9,Del 10,Del 11,Del 12,Del 13.Del 14,Del 15,Del 16,Del 17,Del 18,Del 19 , Del 20,Del 21,Del 22,Del 23,Del 24,Del 25,Del 26,Del 27,Del 28,Del 29,Del 30,Del 31,Del 32

Willie-Oliv
Lovisa-Vinröd
Isac-Ljusrosa

Juliette-Indianröd 
Lisa-Marinblå
Ella-Aqua Marine
Amelia- Orange
Putte- Brun
Gäster- Grå och neonrosa
Berättarröst - Svart 
Så här läser du Legacy 

 
Varför står Willie hör som ett fån?
Såklart för att han,och alla andra,blir hypnotiserade av Juliettes musik. Ska hon fundera på en karriär som att ta över världen måntro?    
Isac:-Amelia,jag älskar dig.
Amelia:-Och jag älskar dig! Det säger jag ju varenda dag.  
-Den dagen då du kom till mig så kändes det som om en meteor med kärlek kommit till just mig.

-Haha,Isac. Jag kom ju den dag du föddes.

-Ja det är klart. Men  den dagen du förvandlades..Jaja,låt mig fortsätta mitt tal.
-Visst!

 
-Amelia Legacy. Vill du gifta dig med mig?  A
Amelia försökte uppföra sig behärskat.

-Ja det är klart jag vill!!
-Då är du från och med idag,min fästmö. Ska vi ha bröllopet snart?
-Om ett par veckor.
-Hinner du verkligen med allting då?
-Lita på mig,gullet. 
-Jag måste fixa mat,musik,tårta,allting..Hmm..Musiken kan  du fixa va,Juliette?
-Såklart jag kan..Det är ju min brors bröllop! 

-Ja,har ni 3 bröllopsbuffébord? Gud vad bra!    

-Nej jag vet inte om det går med 7 spotlights på min fästman,alltså,han är ganska blyg!

-Javisst. Ska bröllopstårtan vara XXL också? Perfekt. Den 27 juni alltså.    
En lång stund roade sig Juliette med att lyssna på Amelias planeringar,men sen fick hon tråkigt.  

Så hon åkte upp och ner,och sen upp och ner igen,på trappan!  

Men sen så bytte hon kläder för hon och Putte skulle på dejt.

I en helt annan del av staden kom Lisa&Ella hem från vardera internat    

Jag kan knappt fatta att jag är hemma igen. Mer än 10 år sen. Jag kan knappt fatta det! var ord de skrek om och om igen.

 

Ella cyklade snabbt hem medans Lisa ville ta en lång promenad..  

Willie"Åh. De är hemma! Vi som inte har någon överraskningsfest..Men det stog att skolorna slutar den tolfte"  

Lisa blir glad av åsynen av Erico,hennes gamle vän,   

Men att byta kläder är ju såklart viktigare!

Av Andrea - 30 oktober 2011 13:15

Jag vill inte ha någon kommentar "Gud vad du härmade Sanne med en facebookgrupp"!
Sanningen är ju det att jag skapade min före hennes,även om hon har fler gillare.

Dessutom kan ju vem som helst skapa en facebookgrupp.

Så jag vill inte ha någon "Shit,vilkenhärmapaduär"kommentar.

Så ingen kommentar om att jag härmar någon,bland de bloggar som jag vet ni skulle kunna ta upp så skapade jag min först av alla,24 juni.

Men det är klart att ingen förutom den jobbiga kanske hade tänkt kommentera någonting sånt,men jag vill bara säga det!

Av Andrea - 30 oktober 2011 12:45

Titel: En shopaholic i väntans tider

Orginaltitel:Shopaholic&Baby

Serie:En shopaholic

Författare:Sophie Kinsella

Del:5

Genre:Chic-lit,shopping

Sidor:413

Betyg:4/5

*Spoilervarning*

Becky och Luke väntar en liten baby!
Men så får Becky reda på en kändisbarnmorska!
Henne ska jag ha!,är Becky fast besluten om.

Till sist går Luke med på det och de träffar barnmorskan.

Som råkar vara Lukes snygga ex från collage. Är det slutet på Beckys så korta äktenskap?!

Handling: 5/5 - Bästa boken i serien,av de jag läst!
Språk: 5/5 - Inte som Bridget Jones dagbok med allt 'Mkt'&"Något". 
Karaktärer: 4/5 - Karaktärerna förbättras lite av den "Rödhåriga häxan" men samtidigt så är alla gamla collagvänner overkliga.
Omslag: 2/5 -Jag gillar inte shopaholicomslagen,men detta är okej.
Av Andrea - 29 oktober 2011 21:18

Hej,kom nyss hem från min morbror&ska sova. En dålig sak är att det blir ju vintertid imorgon och jag får sova en timme mindre! Det får ju alla men eftersom jag är tvungen att vakna typ 3 blir det 2 Godnatt, vi hörs på onsdagMen missainte tidsinställda inlägg,3 varje dag.Kram Andrea^^


Upd:Kom på att jag sover en extra timme&fick veta att vi har internet på hotellrummet :D

Av Andrea - 29 oktober 2011 16:19

Hej! Idag var jag på biblioteket. Jag hade en lång lista med böcker jag ville låna:
Att lura döden - L.J Smith

The Carrie Diaries - Candace Bushnell
Sommar i New York - Samma som där uppe  

Hemligheter - Sara Shepard

En mini-shopaholic i mammas fotspår - Sophie Kinsella*

Frestad - P.C&Cristin Cast**

Bränd - P.C&Cristin Cast***

Cirkeln- Mats Strandberg&Sara Bergmark Elfgren****
Karriär&Köksbesvär-Sophie Kinsella

Mina hemligheter-Sophie Kinsella



*Jag har inte läst den så jag kommer inte recensera den

**Jag vill inte köpa den boken så jag ville låna istället

***Samma här

**** Fast jag trodde inte den skulle finnas eftersom den är väldigt populär.


Men ändå! Jag trodde verkligen jag skulle komma hem med mer än en bok!  

Blev boken jag fick med mig hem.. Den verkar bra,hitills!

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards