andilove

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Systersjälar - Kapitel 1,Andrea's perspektiv

Av Andrea - 18 oktober 2011 17:35

Skapar inte någon kategori,eftersom jag inte kommer visa mer än detta. Jag,eller vi,vill inte avslöja för mycket! Förresten,inga kommentarer om att ena huvudpersonen heter Andrea,och att Teda&Sofie finns med :)


 
Andrea hade inget att göra. För hon hade inga intressen.
Andrea tyckte om att rida, men nu när hon flyttat hade hon också flyttat ifrån hennes älsklingshäst Cadda.
Allt var dystert. Det nya huset var stort och fyllt av liv.
Andreas storasyster lyssnade på musik på högsta volym och hennes två lillebröder skrek. För  Andrea kändes det som alla glömt bort henne. Andrea tittade ut genom fönstret på alla glada utanför. Hon gick ut. Där satt Benke och Tomas. Tomas bodde vid  samma ställe som henne förut  och dom hade vart ihop. Men allt hade förändrats. Andrea gick ner från Babbelgatan in till en stor skog. Långt in under en stor ek fanns HG ”hemligt gömställe”. Där satt hon och skrev sina läxor och läste böcker. Snart hördes fnitter. Andrea såg Teda och Sofie komma cyklande. De hade också varit hennes vänner. Allt i Andreas liv förändrades 19 oktober. När hon kom tillbaka gick hon i andra ring och alla var förändrade. Andrea ville inte gå kvar. Alla hade blivit sina gamla motsatser. Andrea tyckte det var konstigt. Efter ett år var alla i klassen onormala. Tjejerna som alltid hade hållit ihop var uppdelade i tre gäng. Populära, mellan och impopulära.
Andrea undrade vad som hade hänt. Efter några veckor fick hon svaret av en impopulära Liss.
Det var Ylva, klassens ledare. Hon hade börjat strax efter Andrea flyttat. I flera månader hade hon varit ensam men plötsligt, efter ett tag dansade hela klassen efter hennes pipa.
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards