andilove

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Andrea - 4 november 2011 21:59

 

©By andilove.bloggplatsen.se

Jag vet inte varför,men varje gång jag ser på bilderna får jag en fräsch känsla..

Bilderna togs bland gräs&blommor vid Colusseum 

Av Andrea - 4 november 2011 20:51

George-Grå

Cho-Grön

Maggie-Violett
Lisa-Röd
Övriga-Rosa
Berättarröst-Svart
Madielyn-Blå
Willie- Marinblå
Maddie-Orange

Rose-Rödorange
Andy-Cyan
Ofelia-Neonrosa
Oliver-Ljusblå
Sophie- Oliv

   

Cho:-Gubben,det här är sagan om Åke banan...

Willie:-Men mamma. Kan du inte ta den om Raymond?

-Det är klart jag inte kan!
-Men mamma! Jag kom ju hem från akademin idag.. 

Maggie:-Pappa och Cho har inte snålat på lyxen i min lägenhet! Min lägenhet,jag fattar inte att jag kan säga det!  

Maggie är toppnöjd med sitt nya hem.

 

George: Säg efter mig,muskulös man.

"Nu kan inte Cho undgå att höra mig"

Maddie:-Pappa muskulös man.  

-Hörde du det Cho?

-Hållkäften bara! Vi ska på någon jäkla gratissemester. Lämna ungen så kan vi åka. Mallorca tror jag det va.  

Så lilla Maddie lämnas ensam.    

Men Maggie är inte sen att ha fest.

-Hallå,snygging!   

Baston:-Tjena bruden.  

Det blir hetare&hetare.  

Men Maggie har ju första ching på Josh i tvåan?  

Tyvärr fick grannarna nys om Maggies fest. Festen tog slut och därmed Maggies förhållande med Baston.  

-Du Josh! Vänta lite,jag är snart klar med boken.

Josh:-Jag väntar älskling!

Man kan inte säga att Maggie väntade speciellt länge med ett nytt förhållande.  

Madieyn:-Naaw! Du är så gullig,lill-Maddie.


-Du så snäll,sto-Madiely  

-Du Josh,är vi ihop nu eller?

-Klart vi är gullet.  

-Ser du den där stjärnan? Den  är officiellt sagt döpt till Maggie. Men jag kallar den sötMaggie.

-Åh Josh!  

Maggie menar allvar med det här förhållandet.  

Och George håller på att hitta något i källaren.  

En hemlig dörr,men till vad?      

Av Andrea - 4 november 2011 20:45

Hej! Alltså jag kom på en sak. Jag har ju haft den här bloggen jättelänge,men vad vet ni egentligen om mig?

Att jag är en elvaårig tjej som gillar sims&böcker? Att jag är svarthårig? Att jag inte är modeintresserad? 

Ni vet nästan bara ytliga saker,så nu kommer 15 små hemligheter. Eller de är inte så hemliga så mer fakta.

Dessutom kanske någon av mina kompisar känner till några av dem,så det är inte så hemligt.
Men hemligheter låter intressantare,så nu kommer 15 av mina hemligheter:


1. Jag stör mig ganska mycket på när 10-12 åringar sminkar sig.

2. Jag blir sur när jag ser andra bloggare som tror att de äger världen. Inte illa menat till mina läsares bloggar,jag har aldrig sett att ni beter er så!

3. Jag är lat(Hah,vilken nyhet!)

4. Jag giller Kalle Anka och blir arg om någon kallar det barnsligt(alltså inte om typ Abtin&så)

5. Jag är höjdrädd,men ändå inte.

6. Jag blir mörkrädd om någon av mina mörkrädda kompisar sover över.

7. Jag måste alltid sova med öppen dörr,även om jag inte är mörkrädd(annars känner jag mig instängd.)

8. När jag hittar bloggare som påminner om mig själv blir jag glad.

9. Jag gillar tv-program på Disney Channel(inte alla) och hatar program som Top Model&annat skit.

10. Ibland när jag stör mig på folk framför mig så vill jag sparka på dem. Observera att jag aldrig gör det!!

11. Ibland blir jag jätteirriterad när folk säger att de vill ha en ny design när jag precis gjort den åt dem(okej,alltid!)

12. Jag hatar att städa. Det känns som om mitt rum bara blir städat när Teda&Sofie bestämmer sig för att de vill städa mitt rum!

13. Jag blir jätteirriterad när folk skriver Dej,Mej&Sej. Det får mig automatiskt att tänka på fjortisar. Sorry ni som skriver så,men detta är mina hemligheter som ni nu får veta!

14. Ibland vill jag sudda när folk stavar fel. Eller inte stavar fel,men vem har hört talas om ordet viljat??

15. Jag sover med mina nallar,och stör mig på att folk säger att det är barnsligt.

Det är inte barnsligt. Och i sånna fall,jag är ett barn! Så håll käft om det.

Av Andrea - 4 november 2011 19:34

Såg att jag idag haft 11 kommentarer.

Men från söndag-onsdag när jag var borta hade jag bara 6 kommentarer :D
Lite lustigt att jag får fler på en dag än 4 dagar!
Men jag klagar inte!
Det är jättekul när jag får kommentarer&frågor. Inte för att jag får frågor i frågorspalten,men jag har ändå frågor bland kommentarerna!
Men jag fick faktiskt en fråga idag..

Jaja,det jag tänkte säga förutom att jag hade fler idag än söndag-onsdag var att det är jättekul när ni kommenterar så mycket,positivt också,har inte hört av den där människan på ett tag!

Fortsätt kommentera,det är det som får en att blogga känns det som,och jag tror inte jag är den enda med den åsikten!

Kram Andrea ♥

Av Andrea - 4 november 2011 15:33

 

Haha,vet inte varför jag tog bild på min pizza,i kartong!

Alltså,sådana hära såg jag jätteofta. Jag gillar att äta rå pasta så det suktade mig.      

Det här var Vatikantstaten  

De där skrämde mig,på något sätt!  

Kolla,liksom.  

Kyrkan i Vatikantstaten  

Det här är en grav,om någon undrar.    

Lite läskigt med ett skelett sådär,även om det inte är äkta.  

Det känns som om det här taket är ganska högt..      

Dåliga bilder,men jaja.      

Kolla vad stor!  

Även om det ser litet ut,ska ni veta att det är gigantiskt.



För övrigt: Vet någon varför Piggi&Tingeling flyger runt bland mina gamla bratz och äter upp deras hår?

Av Andrea - 4 november 2011 11:00

...som högst kostar 3000!

Nej du drömmer inte,tillsammans med http://www.imagecollection.se/ har jag fixat så att mina underbara bloggläsare ska kunna vinna det!


Det enda du behöver göra är att:Kommentera att du är med. Skriva på din blogg att du är med,en länk till plagget&till imagecollection+motivering!
No problems,alltså!
Du som inte har blogg men är vän med mig på facebook kan skriva där,eftersom dina vänner kan se!

Fatta vad enkelt!
Gå in här;http://www.imagecollection.se/,välj ett plagg som kostar under 3000,skriv om det på din blogg/facebook tillsammans med en motivering&länk!

Och plopp,så kanske du är vinnaren till ett nytt klädesplagg!


Pop Blue CardiganAlice dress White Luxe Grey CardiganCandy dressSunshine Silver grey CoatOne shoulder silk dress (Blue)Sexy lace dressGalactic Stapless dress Black


Ett av detta plagg,eller massvis med andra,kan vara ditt! 
Så sätt igång bara.


Kom ihåg att skriva vilken storlek du ska ha plagget i! Om det inte är en sån som bara har en storlek :)

Kom ihåg att bästa motivation vinner,men att följa mig via bloglovin' ger dig extra tur,även om din motivation är kass!


Observera att eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Tävlingen avslutas 10 december,så ni har gott om tid på er. Dessutom kan det bli en försenad julklapp till er själva.


Sätt igång och  var med.


Och må oddsen alltid vara er gynnsamma  - Effie Trinket,THG

Av Andrea - 4 november 2011 10:07

...köpa en bok idag. För,igår fick jag min månadspeng,och 80 kronor från min "bokkassa". Nej jag skojade bara,jag har ingen bokkassa. Det jag menade var 80 kronor för mina vinstpengar,ni minns den där utmaningen,right? 

Tror jag ska köpa cirkeln,den verkar ju faktiskt väldigt bra&så har den ju nominerats till Augustpriset!
Det står mellan den&Hemligheter. Jag tror jag gör upp en lista med argument,sånt är roligt och jag göra det ibland,för jag gillar att veta vilken bok jag tänker köpa för annars står jag där med böckerna i min hand och tänker den här eller den här! En lista med bra argument som får mig att köpa den,alltså.

Så nu gör jag upp argument. Ni får gärna skriva argument,ni med :)



        Cirkeln:

1.Många av mina bloggläsare tycker den är jättebra.

2.Den är nominerad till Augustpriset.

3.Många av mina favoritbokbloggare tycker den är väldigt bra.

4.DN kallade det "En svensk Twilight?"

5.Rättigheterna är sålda till förlag i England, Tyskland, Danmark och Norge, och en filmversion av trilogin är redan på gång. Därför bode den vara bra,det såldes innan den blev utgiven.

6.Jag har länge velat läsa den.

7.Den fär alltid utlånad på biblioteket,därför passar det att jag köper den.


     Hemligheter:

1.En av mina favoritbokbloggerskor gillar serien.

2.En av mina kompisar tycker att Tv-serien Pretty Little Liars är bra,och den är baserad på böckerna.

3. Den har en egen Tv-serie.

4.Den är utlånad på bilblioteket.

5.Jag har länge velat läsa den.

6.Billigare



Jahapp,då leder alltså Cirkeln med ett argument!
Ni får gärna kommentera argument för att hjälpa mig,för med ett positivt argument som skiljer dem åt blir det svårt,enklare med typ 2-3!


Kram Andrea♥



UPD: Vill bara säga att jag köpte Cirkeln,för den hade fler sidor! Den verkar jättebra,men nu ska jag sätta mig i mitt fönster&läsa :)
 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards