andilove

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Andrea - 28 maj 2011 21:22

 Del 1 , Del 2 , Del 3 ,Del 4 , Del 5Del 6 ,Del 7


 Ord eller meningar inom "situationstecken" betyder att personen tänker något!


Ord eller meningar efter bindessträck,t ex så här : - Visstvisst! betyder att man pratar!


Ord eller meningar inom sådana hära * * betyder att något händer. T ex :


* telefonen ringer* !


Ord som är som vanligt. Alltså såhära :Linda gillade inte maten! Betyder att det är berättarrösten som berättar!


Okej. Det var nog allt du behöver veta! Bäst att vi börjar! 

                                                                                                                   

  Ett par dagar har gått sen sist och fallet med Cornelia är avslutat!                                   Efter hon hade duschat så pratade hon med en ortsbo..Hennes klient ville se om någon ville dejta henne !

Gubbe:- Dejta Sienna Miller!? Hahahhahaha..Är det dolda kameran eller?Var har ni gömt den? Kameran alltså.                                        -Det här är inget skämt...                                                  -Jaha! Jag dejtar henne inte i alla fall..        

 Annan människa: Dejta Sienna? Nej tack.Avstår nog..och akta dig med att trampa på mitt gräs då anmäler jag dig till polisen!

-O..okej..    

   Christopher: Nej tack jag vill inte dejta Sienna..                            "Stackars Sienna,INGEN vill dejta henne!"                                   -..Men min granne Gobias vill dejta henne så det är inga problem ..jag dejtar hellre..

"Gobias,Det Svinet! Nåja jag fixade en dejt åt henne i alla fall! Jag får ju 500 kronor och då kan jag köpa mig en ny säng och dusch!" 

-..Ja..jag dejtar hellre dig SelliJelli(smeknamn,konstigt I know!)           -Va!..Jag menar det är helt underbart! Ingen vill nånsin dejta mig förutom svin som är bedragare..Pengar ! Allt i deras hjärnor!-Selena , du är anledningen till varför män blir förälskade                   -Åh Cris(smeknamn)! Har du en krona? Jag lovade min mamma att ringa när jag blev kär ♥-Haha du är rolig du Christopher :) Men jag måste gå! Klockan är 03.00 Men du,vi ses imorgon va?

-Säg när så säger jag var ;)
-17.00

-Poolen :)
-Hejdå!

-Hejdåå! Väl hemma så somnade hon på direkten :) Morgonen startas bäst med en dusch.Så sa alltid hennes mamma ! Därför startade hon de flesta mornar med duschar!På gatan drogs hon ner i ett bråk.. Hennes förra klients misstänkte!
"Livet är tufft som dektektiv!" "Hmm! Lustigt! Klockan är prick 17.00 och han är inte här!"                "17.30....17.45...18.00....! Var i allsin darär den där pojken? Han är väl inget svin som Gobias..? Vad var det mamma sa om män!" Efter en och en halvtimmes väntande så gick åkte hon hem! Frustrerad och arg!"ÅÅÅÅÅÅH! JAG ÄR URHUNGRIG! DET SKA BLI GOTT MED MAT!!"Taxuchaufför: - Åh! Så är det du som är den kända Selena Legacy?? Hur blev du känd igentligen..hm låt mig tänka!                                   -Mina deckarkunskaper!                                                       -Nej juste ! Du fixade Sunset Valleys bästa och kändaste och hetaste romans! Mellan Sienna Miller och Gobias!   Visst stämmer det !              "Hetaste romans?! Vad dillar han om?!"                                       -Kan jag få din autograf? Eller en dejt åtminstånde! *Skrattar*            -Lägg av ! Jag är INTE på humör! " Dessa taxichaufförer"                 "Dessa "superstjärnor"! Bättre var det innan !"                                -Men jag måste veta vad du ska av!                                            -Biblioteket!                                                                   -Okej! Då blir det 112 kronor och nu kan du stiga av!                        -Ok!                                                                           "Surpuppa""Då var det fixat! Men de ända jag kan tänka på är det där den jobbiga taxichaufförn sa"


"Måste gå på TOA!"-Ja då  har jag fixat 12.000 kronor åt dig..Får jag fråga varför du ska ha dem?  

Morgana: - Jag ska shoppa  för de!

-Men din man är ju rik!

-Meh! Fattar du inte? Han vill ju inte att jag ska shoppa för pengarna!
Han vill att jag ska hålla på med aktier! Inte shoppa! Han tycker det är onödigt!
"Jag med"

-Hejdå

-Hejdå!            "Åh! Efter en lång dag behöver jag en kaka!"        "Åh! Min nya säng och dusch har kommit! Äntligen""Jag tar en dusch i min nya fina säng :)!"                                                                                                                       Slut! Nu är alla problem fixade och imorgon kommer del nio ;)






























































































































Av Andrea - 28 maj 2011 21:18

Såg precis att en del 7 av Legacy blivit sparad på The SUprise så hade jag gjort en till del och nu är den raderad och a!!!!!!!Allt är konstigt nu! Har bytt del  7 till den riktiga del 7 och nu ska jag göra en ny del 7,den vi hade innan som blev del 8 ! Nu fattar ni inget men det här är del 7 ni inte läst!http://andilove.bloggplatsen.se/2011/05/25/5446284-legacy-del-7-pa-riktigt/#kommentarer och den nya,del 7 som blir del 8,har ni redan läst..men nu blir det ny text! Kommer snart!
åh,vi får se om the suprise kommer idag det här blev för stressigt!
Kramiis 

Av Andrea - 28 maj 2011 21:09



Del 1  , Del 2   Berättarröst - svart!!




Allt med kursiv text är sånt de läser..som läxorna och böcker.

"Inom situationstecken betyder att man tänker"


- Efter bindessträck så pratar man! t ex : - Mamma! Han tar min plats!


Om texten skrivs så här utan något är det berättarrösten! Uppfattat? Då kör vi :



   Snart blev det morgon och Tim  åt gårdagens rester till frukost eftersom mamma sov!   Tom därimot började morgonen med ett bubbelbad för att bli av med alla bekymmer!


"Aah! Härliga bubbelbad"   Micha därimot tänkte börja dagen med tv men när telefonen ringde struntade hon i det och började läsa!   Och så lägger du fisken i mjölet och panerar den..sätt  samtidigt på ugnen på 150 grader .. Du kan även göra  någon sås som passar till fisk!   Sist av alla vaknade Bella upp ur sin skönhetssömn!     Efter att Micha läst receptet lagade hon frukost !   Sen så arbetade hon hemifrån eftersom hon inte kunde gå till jobbet under sin graviditet!   Flera månader gick och till slut var hon i den nionde månaden av graviditeten.Hon kände att hon behövde gå till sjukhuset och lämnade Tim ensam hemma!   Som tur var gjorde han inga hyss utan satt lungt och åt mat!     Och efter 3-4 timmar kom Micha ut ur sjukhuset med en dotter och Tom med en till dotter!     2 år gick och Tim blev ledsen för att mamma och pappa inte brydde sig om honom längre!

"Tänk om de inte ger mig något i födelsedagspresent! Jag blir ju 13 om 2 dagar! Tonåring!"       

Av Andrea - 28 maj 2011 20:41

Ska fixa The Suprise nu ;) Sen ska jag titta på "I rymden finns inga känslor" eller spela sims..Kanske båda :P
XoXo -är nördigt så

Kram Andrea 

Av Andrea - 28 maj 2011 19:12

Laya och alla andra jag menade inte att göra någon ledsen! Hoppas ni försår och inte tycker jag är världens oschysstaste eller något ..

Av Andrea - 28 maj 2011 19:00

Hej bloggen !  Nu ska jag tipsa om böcker :)


En prinsessas dagbok 10 - Prinsessa för alltid 

Betyg:10/10 - Helt klart den bästa av hela serien!

Kategorier : Romantik och Vänskap

Sidor: 377

Författare: Meg Cabot

Handling(kopierar från denna blogg: http://filo-sofie.blogspot.com) :


Examen är väldigt nära. Om bara några dagar ska prinsessan Mia gå till skolan för sista gången. Så härligt!

Men inför det väntar en hel del som måste lösas.

Mia vill inte gå på examensbalen, men samtidigt undrar hon varför inte hennes pojkvän JP frågat henne om de ska gå.

Universitet ska väljas, hon måste hitta någon som kan ge ut hennes bok, som alla tror handlar om olivoljeproduktionens historia i Genovia mellan år 1254 och 1650, men som i själva verket är en kärleksroman.

Dessutom är Mias artonårsdag snart här, och Mias ex, Michael Moscovitz kommer tillbaka till stan. Och han är supersnygg! Hur i hela världen ska allt detta gå att få ihop?! Och Michael verkar inte bara vilja att de ska bli vänner...

                                                                                                                         

Kopierat från http://filo-sofie.blogspot.com alltså! Med lite egna ändringar.

Av Andrea - 28 maj 2011 18:02

Läste precis på http://filo-sofie.blogspot.com/2011/05/vad-hande-sedan.html#comments att den femte och sista boken i systrar i jeans-serien ska komma! Visste inte att den skulle finnas haha :) Den serien tipsar jag verkligen om!
Den femte boken handlar om vad som händer senare i livet för dem! Jag hoppas den är jättebra , som de andra böckerna :! Kram Andrea!
Snart kommer lite mer saker om just böcker....Förresten kan ni tipsa MIG om någon bra bok?.

//andrea 

..

Av Andrea - 28 maj 2011 14:26

Sho bloggen :D
Idag vaknade jag 12.19  Liiite för sent tycker jag :P

Sen så läste jag min bok Prinsessan Mia-En prinsessas dagbok 9! Nu har jag läst alla! Äntligen har jag läst klart den boken :)


Oj förlåt bloggen ! Höll på med andra saker så jag glömde bloggen hihi!

Men nu ska jag spela sims, Legacy ofc! Har nämligen gjort slut på alla bilder jag laddat upp på bloggen! Men jag har fler :) På måndag..det får ni vänta till :)
Kram Andrea 


Update; Jag spelar inte sims för jag ska gå ut .. men dock så kommer en Strawer-del komma :) Historien kommer publiceras varannan helg Då blir det 2-3 delar varje vecka ..(av olika berättelser!).,Det räcker väl. Annars,kommentera ;) Förresten,ni har väl inte glömt morsdag imorgon?!
Kram Andrea ♥

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards