andilove

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

A diffrent life - 1

Av Andrea - 2 december 2011 18:00

 

Melody - Grå

Rosemarie- Rödbrun









Kathleen - Blå

Haron - Grön
Det som skiljer A Diffrent Life  från bloggens andra simshistorier är att inget bindessträck längre kommer vara framför meningarna. Det är i jagform,och ni kommer märka om de pratar.
  

Melody: Åaah. Gud vilken fest de var igår alltså..Jag somnade med "The Glasses" på!  

Men nu är jag ju tröttast i världen.. 

Mamma! Pappa! Är ni hemma?

Ja,eftersom jag inte får något svar är de nog inte hemma och jag får inte skäll eftersom jag vaknat efter åtta ..  

Lika bra att jag åker till skogen och börjar jogga där,ska bara klä på mig.  

100 spänn för en taxiresa till skogen!? Fasiken vad dyrt..  

Rosemarie: Åh nej. Idag är den där saken. Hajken. Sevrenskogen var det väl? vi får anta det iallafall!  

Jag får återigen den där känslan att ropa på mamma. Jag kan inte fatta att hon dog för 3 år sen. Och jag bor ensam i det här huset,med skolans mobbade och populära som granne.  

Jag borde bli mer ansvarsfull . Hur i hela världen tänkte jag när jag köpte den här tandkrämen? Och hur länge sedan var det när jag lagade mat och inte åt på McDonalds?

Nåja,mina kläder fungerar ju iallfall. Än så länge,med all McDonaldsmat kommer jag snart behöva korsett för att få igen byxorna..     

Ja då får jag väl ge mig ut i skogen då.  

Men en liten glass skadar ju förstås inte.   

Vanilj eller choklad..Det eviga valet..  

Äh,en jordgubbsglass får väl duga.   

Men inte den där tydligen. Nu får jag väl gå till hajken utan mat i magen! Fast vi kanske grillar någon mask eller så. Gud vad trevligt. Varför går jag ens på scouterna? Snart har jag knappt råd att betala.  

Kathleen: Åh,dags att vakna antar jag.  

Antar att pappa återigen inte är hemma. Han är aldrig hemma. Han har inte ens ett eget sovrum. Han sover på soffan. När han ens sover. Sover han på sitt jobb i Norge?  

Gud,den här duschen börjar bli gammal. När köpte vi den? När mamma och pappa skiljde sig? Tänk om jag kunde bo hos mamma. Det är i himlen,men jag bryr mig inte. Det är bättre än att vara mobbad.    


Dags att åka ut i skogen antar jag..

Melody: En sak jag aldrig fattat är att de odlade upp en skog. Visst skogarna blev nerbrända och så. Men varför gjorde de mörkt gräs? Det vanliga gräset är ju ljust..    

Jaja..kommunen är alltid konstig. Jag menar,de skickade tillbaka min bror till mitt hemland,men inte mig,mamma eller pappa?! Och han var bara 7. Hoppas de tar hand om honom.  

Fasiken,fasiken,fasiken. Jag är vilse.

Rosemarie: Den där katten,har förföljt mig hela dagen. Och var är scouterna? Är det bara jag här? Eller sa de Serjeskogen?    

Haron: Dessa eviga skolungar. Kommer hit glada. Kommer aldrig härifrån. Om man ändå kunde varna dem..


 

Kathleen: Vad härligt att vara ute i skogen. Fri från allt! Om bara pappa varit här med mig.  

Eller mamma i allafall.. Någon av dem.  

Men,vad är det där?  

Hallååååå! Är någon där? Eftersom ingen svarar kan jag gå längre inåt i skogen..  

Fast nu vet jag knappt var jag är..  

Men här är en lägerplats,vad bra!  

De borde finnas någon i närheten!  

Jag kan ju tända en brasa och vänta  

Melody: Varför känner jag igen den där katten... Hmm,det luktar eld.. Och där är en sovsäck! Jag är räddad!  

Men vad i helvete..Inte Kathleen! Räcker det inte för henne i skolan?  

Jag sätter mig ner i en stol. Hon kan väl inte vara arg? Fast..ja då kanske hon inte skulle resa på sig?  

Men nu kommer hon tillbaka,vänder på sig. Då ser jag vilken ful tjocktröja hon har. Allvarligt talat,var har hon köpt den? Myrornas? Jag vill säga det till henne,men någonting säger åt mig att låta bli.

Jaha...säger jag fast hon svarar inte. Trevlig lördagskväll! Jag går iväg.



Rosemarie: Nämen hej! Är du också vilse? Kathleen,som sittar mittemot mig,svarar inte.  

Då kommer Melody. Hon har antagligen varit här förut.  

Hon börjar prata vanligt allmänt småprat. Då passar jag på att fundera. De 3 grannflickorna. Någon speciell anledningen till att vi alla är fast i skogen,och vi inte har någon täckning?  

Plötsligt känner jag en doft. Det är marshmallows. Hur fick Kathleen tag på sådana? Jag är vrålhungrig,och ber om några,och det får jag.  

Det som förvånar mig är att Kathleen ger det till Melody också. Men vi är alla tre fast. Den mystiska katten som tydligen strövar runt i skogen kommer och jamar.  

Hur kom ni hit? frågar jag dem andra,men ingen svarar för vi är så hungriga.  

Vi sitter tysta en lång stund.  


Kathleen: Plötsligt så börjar jag känna en rökdoft. Aaah! Mina marshmallows brinner! 

Jag blåser så starkt jag kan.    

Det fortsätter brinna.  

Åh vad det stinker rök nu! Och det pyser rök fortfarande.   


Jag blåser för fullt,men elden vill inte sluta brinna.  



Vad tycker ni om denna berättelse?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards