andilove

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Bokmåndag,5/12

Av Andrea - 5 december 2011 18:06

Jag läser just nu; Uppvaknandet&Kampen,dubbelvolym,L.J Smith. Paranormalcy,Kiersten White. Abandon,Meg Cabot. Brobyggarna,Jan Guillou. Bloodpromise,Richelle Mead(en smula mycket kanske?)

Tänkte att jag kunde börja med att visa de 3 recensionsexemplaren jag fick idag :) Från Pocketförlaget,man tackar man tackar :-) !

Börjar med att läsa Uppvaknandet och Kampen(dubblevoly,.the Vampire Diaries 1&2,får se om de är bra,någon som läst dem,kanske?)


Några böcker ur min önskelista:

- Farenheit 451(Eng.) , Ray Bradbury

- Bloodlines(Eng.),Richelle Mead

- Lögner(Sve.) , Sara Shepard

- Om jag stannar(Sve.),Gayle Forman

- The ghost and the goth(Eng.),Stacey Kate

Fahrenheit 451

Bloodlines

Lögner

Hemligheter

The Ghost and the Goth



Veckans bokrecension blir Nightshade,och därför blir det också månadens engelska(det brukar vara VA,men jag har inte läst Bloddpromise klart den än,och läser så mycket annat nu,vilket ni ser där uppe!)


Nightshade


Title: Nightshade
Author:
Andrea Cremer
Series:
Nightshade-trilogy
Part:
1

Year of publication: (Pocket) : 2011


Publisher: Litte Brown

Pages: 452
Story: 

Calla is ment to be an alpha female. She knows that. She knows that she belongs to Ren,the alpha male in their new pack. She knows it is him she needs to love.

Most of all,she knows that she not belong to Shay,the humanboy.

But,it is him she loves. Not Ren.

Or,maybe she love both of them?


Calla knows she is a Guardian to the Keepers. And that she is enemy to the Searchers.

But,who should she trust?


Grade:

Cover: 5/5

-It is three diffrent to Nightshade. I love it all!
Characters: 5/5
-Oh,I love all of them,Calla,Shay,Bryn,Ansel..(and much more). And Ren feels like Adrian in VA
Title: 5/5
-Um,don't you understand that it's cool?
Language: 5/5 
- I don't understand all the words,but that I understand is awsome
Story: 5/5
- Do I need to understand why?

Totally grade:10/10 

- Why they translate Twilight,when they could translate this!


Topp fem den här veckan är samma som förra så jag skriver inte! 


Veckosammanfattning:


Vecka 48


Antal ulästa böcker: 2  - Det är väl okej,det var ju en på eng. så..
 
Antal böcker jag läst (oklara):  2  (Har fler olästa men dem läste jag inte i)


Jämförelse med förra veckan: Lika bra,för det var en eng. & sve. den här veckan men inte samma förra så det är lika bra enligt mig!


Antal svenska böcker: 1
Antal engelska böcker: 1


Mannliga författare: 1
Kvinnliga författare: 1

Bästa bok: NIGHTSHADE



 Nightshade

Sämsta bok: Ingen av dem var dåliga


Alla böcker lästa i förra veckan:
Nightshade - Andrea Cremer
Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött - Alex Schulman




 
 
Sara

Sara

5 december 2011 18:58

Jag har läst dem, var inte jättebra... För likt twilight enligt mig ;)

http://pinkvelvet.devote.se

Andrea

5 december 2011 19:02

Hmm.. hoppas de inte är för likt Twilight,då passar det inte mig :P

 
Holly

Holly

7 december 2011 15:32

TVD kom före Twilight och är tusen gånger bättre (enligt mig och mina kompisar, i alla fall). Om du vill läsa bok fem (på svenska) så översätter min kompis den på wattpad. Länk dit: http://www.wattpad.com/2202168-the-vampire-diaries-återkomsten-skymning-tvd
Hoppas att du gillar TVD! :P

http://vampires.bloggplatsen.se

Andrea

7 december 2011 16:49

Jag vet att den kom före,och därför känner jag "Vilken härmare Stephanie Meyer är",för vissa ställen är jättelikt tycker jag :P
Tack för länken,men jag ska läsa trean och fyran först,haha :P
Men de var jättebra!

 
Holly

Holly

9 december 2011 22:54

Vad var det jag sa... :P
Jag håller med dig om att Stephenie Meyer är en riktig härmare! Men... Hon kan faktiskt inte skriva som en tonåring... Jag tycker oxå att det är dåligt med de TV-relaterade omslagen... Men det värsta är nästan den här lilla rutan där det står typ "Ses på 6an". De engelska omslagen är mycket bättre!

http://vampires.bloggplatsen.se

Andrea

10 december 2011 08:05

Ja :)
Det är faktiskt jobbigt,att hon härmade på vissa ställen. Fast jag gillar TVD mer,för Elena behöver inte skydd hela tiden,även om Stefan typ vill det.
Ja,det är inte bra. Förresten har jag för mig att i någon av böckerna så nämnde de att Damon hade rakt hår,och var svartklädd från topp till tå
. Då skulle jag välja på framsidan vem jag tyckte det var. Så jag tyckte tydligen att Damon var Stefan och tvärtom!
Jag ogillar också den lilla rutan! Blä för den!
Ja,de är snygga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards